Identiteit

Soms zou je kunnen denken, ach was ik maar een koning want dan was ik rijk.

Dan wilden de mensen in ieder geval geloven dat dit echt zo is.

Want een koning is rijk en een koning is de baas en stel je nou eens voor dat dit echt zo is.

Dan bestaat er misschien ook een koning op een ezel. Niet zo gek toch?

Maar velen voelen zich toch maar liever rijk en geloven niet in "domme sprookjes"

Vanavond zag ik hoe vele Nederlanders zich in het tegenwoordige casino gedragen.

Het is allemaal digitaal geworden. De drankjes en hapjes zijn gratis.

en deze worden uitgedeeld door mannen in 3-ledig pak.

Regelmatig hoor je het kletterende geld dat in een stortbak terecht komt

Veel geld, ja heel veel euro’s tegelijk rinkelen met een ratelend geluid in een stortbak

En vele beelden zijn bekend en vertrouwd gemaakt met de televisiebeelden

Van de wekelijkse Lotto, maar misschien voor treurwilgen achter gokkasten wel een huiselijk gevoel.

Ik weet dat mensen zich rijk zullen voelen wanneer ze winnen.

En wanneer ze de grenzen kennen is er toch niets aan de hand, of wel soms?

Maar een groei in geld is vaak ook een groei van een bepaalde identiteit

En volgens die regels moet je dan vaak weer gaan leven, want dat wordt dan vaak van je verwacht

Eigenlijk draait bijna alles om die identiteit

Want die laat je voelen wie je zelf zult zijn of worden

En die laat je voelen wanneer je er werkelijk boven zult kunnen staan

en met werkelijke rijkdom is,  ook al zit hij op een vaak niet zo slimme ezel.

Identiteit

Identiteit is ook een van de 5 top-of-the-mind woorden die mij ooit door Anne Raaymakers geïntroduceerd kon worden. Het woord wordt door Anne gebruikt om in te kunnen spelen van wat mensen eigenlijk vaak willen vragen en waar ze dus feitelijk geld voor uit zullen willen geven.

Hiermee werd dan bij mij o.a. de term: magnetisch educatie marketing geïntroduceerd.

Ik heb de 5 woorden willen onderzoeken en ik denk dat Anne in haar uitleg helemaal goed zit.

De andere 4 top-of-the-mind woorden zijn dus: gezondheid, relatie, geld en seks.

Pak je er dan eentje uit en link je ze met de juiste vragen en het woordje pijn, dan heb je grote kans van slagen. Wanneer mensen pijn hebben, bestaat er natuurlijk een grote behoefte om er van af te kunnen komen.

Het is alleen een weet dat mensen vaak helemaal niet weten van wat ze eigenlijk nodig hebben, maar dat zijn vragen die mensen zich als "zakenmensen" zichzlef niet af hoeven te gaan vragen. Mensen willen nou eenmaal zelf graag kiezen en dat heeft natuurlijk met die eigen wil te maken. Met die wil richt men zich in Nederland bijna nooit meer tot een Gods-besef. Gewoon de vraag: Wat verlangt God van mij?

Mensen in Nederland kiezen dus vaak zelf, maar zijn hier helaas vaak niet goed toe in staat.

Men kijkt dan naar uiterlijkheden en men maakt zich vaak druk om onbelangrijke zaken i.p.v. echt wezenlijke zaken die een leven zouden kunnen veranderen.